Wednesday, July 28, 2010

Argh...aku sakit?

Hari ni tuan aku perasan ada sesuatu tak kena dengan aku. Bulu gugur di beberapa spot.
AKU DIJANGKITI FUNGUS!!!

FUNGUS/FUNGAL?

- Sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh bakteria dan kulat
- Jika tidak dirawat boleh menyebabkan bulu gugur dan kurap

Rawatan oleh Klinik Haiwan Mesra
-Syampu Anti Fungal - 2 Kali seminggu
-Ubat minum - 2ml sekali sehari (pada hari ke-8 ubat akan dihentikan selama seminggu dan sisambung pada permulaan minggu ke-3, ini berulang sehingga 5 minggu)
-Vitamin untuk menambah selera makan

Caj dikenakan RM40

MAMPOSS tuan aku..dah banyak duit habis disebabkan aku..

Nasihat kepada pembaca:

Jangan biarkan kitten/kucing anda baring/tidur ditempat yang kotor/lembab/basah (seperti bilik air,bawah sinki dan sebagainya)
Kelembapan adalah kawan baik fungus!!

Adui..malam ni aku tidur dalam cage, sebab aku nakal sangat dan suka tidur dalam bilik air..

No comments:

Post a Comment